fredag 26 februari 2021

Veckans inköp

Följande inköp har gjorts

  • Hexagon
    • Tillväxt
  • Skanska
    • Bygger på med lite bygg
  • Essity
    • Börjar närma mig full position
  • AT&T
    • Ja jag gillar utdelningar
      • DA 7,3%
    • Prognosticerad totalavkastning som index (6%) närmaste 10 åren
  • Fortum
    • Köpte ett litet knippe

Har haft frekvent brevväxling med Nordea om varför BEPC inte kan köpas längre




Det jag får som svar är att jag kan köpa de andra BEP-noteringarna samt bifogar en lista på de marknader som jag kan handla på. Jag köpte ju den här aktien för ett år sen så något har ju hänt.

På tal om Nordea, är det någon som kunnat se om källskatt dragits på norska aktier?

10 kommentarer:

  1. Härligt att köpknappen är framme!
    Fina köp i blandade sektorer.

    Börjar klia köp hos mig med. Trevlig solig fredag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack broder, slog till på T trots allt, har läst på och änrade från bear till neutral/bull.

      Trevlig helg!

      Radera
  2. Tja.

    Du har inte kvar HDLV etf:en?

    Den verkar gå ok just nu så funderar på att ta in den. "dogs of the Dow" inspirerad typ.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena, nä jag sålde alla ETF:er och lade allt i VHYL, kul att HDLV vaknat till liv, det behövs för den low-beta-strategin. Gillar HDLV och kan tänka mig dra in den sen

      Radera
  3. Hej Myntaren!
    Fina köp där.

    Min första Norska utdelning ramlade in idag. Ingen källskatt riktigt fint av Nordea.
    Spännande om dem även lyckas med dem Finska bolagen

    Ha nu en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjenare Stefan, riktigt goda nyheter. Där steg Nordea lite grann i aktning
      Trevlig helg!

      Radera
  4. Ingen källskatt dragen alls? Sköter Nordea detta så snabbt och i så fall hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen skatt dras på norska aktier. Nordea har ett avtal med norska skatteverket

      Radera
  5. Hej!
    Har du hört ngt mera angående Finska aktier? Ser att Stora Enso delar ut 30/3 då vet vi svaret om inte annars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Stefan, nej har inte hört något mer. Blir intressant att se hur mkt källskatt som dras

      Radera