torsdag 28 juni 2018

Sommarstädning

Följande bolag strök med i städningen idag: Telia, Kungsleden och Handelsbanken.



Jag ökade i Investor och Latour istället. Nu besitter Investor hela 17% av mitt totala innehav. 



Orsaken till försäljningarna är för låg framtida förväntad avkastning samt för låg utdelningstillväxt. Det kändes bra så här i efterhand att trimmat häcken lite grann. Det gjorde att jag gick ner lite i DA i ISK:n. Ska flytta över en liten del till Boston Pizza Royalty i min KF. Då kommer totala DA upp igen.



2 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    När jag läser din strategi skriver du att du vill ha 2% i DA, men i din portfölj har du bolag med väldigt hög DA. Vad snittar portföljen på nu?

    Mvh

    SvaraRadera
  2. Tjena Casette

    Snittar 4.35% i DA just nu. Det är precis där jag vill vara. minst 2% DA. Snittet kommer att sjunka framöver då jag har tänkt öka i bolag med låg DA, men desto större tillväxt

    mvh

    SvaraRadera