onsdag 14 augusti 2019

Ett bolag jag inte skulle röra i med tång


Nedan kan du beskåda Kraft Heinz(affilatelänk) senaste års försäljning samt prognosen.




Kan någon förklara för mig vad som lockar? Visst DA är på 6,30% men det är som att pinka i brallan istället för att gå på toa inför en lång bussfärd.

Är det ett turn-around-case som jag missar. 

Som om inte sjunkande försäljning, marginaler och kapad utdelning vore nog har vi balansräkningen kvar




Ökad skuldsättning som lök på laxen. 4,74x EBITDA. EBITDA som förväntas sjunka följande åren. 

Affärsverksamheten är rutten men soppan är god

2 kommentarer:

  1. Riktigt fin analys!
    Utdelningsänkning= jag nästan alltid säljer , Tittade på KHC i våras men köpte aldrig!

    Fundera på att öka i MAIN hur ser du på den aktien?

    Tack för en bra blogg

    SvaraRadera
  2. Tjenare Stefan

    Såg att det fanns ett osunt sug för just KHC hos någon blogprofil så jag var tvungen att kolla in bolaget.

    Gillar main, det är det bästa BDC:n och handlas till högst premie bland alla BDC:er.

    Ska ta mig en liten titt på main inom kort.

    Tack för berömmet

    SvaraRadera