fredag 19 juli 2019

Veckans transaktioner

Vi är mitt i brinnande rapportperiod och högsommar. Sommarveckan här i norr är snabbt borta, bara passa på att samla D-vitamin.

Juli månad är en torftig utdelningsmånad. Men spänningen uteblir inte då vi är mitt i en rapportperiod.

I veckan har följande utdelningar rullat in på kontot:

  • Hemfosa
  • Realty Income
  • EPR Properties
  • Main Street Capital

Följande inköps har gjorts:

  • Cibus Nordic Real Estate (två omgångar)
  • Novo Nordisk (till barnens portföljer och till min egen)

Noterar att nästa vecka är en löningsvecka.

Har tänkt plocka in AbbVie i portföljen. En liten stek måste in. DA:n är för sexig för att kunna motstå. Nu när de är på gång att förvärvar allergen så kanske de får in lite pengar post-Humira.

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag har också varit sugen på Cibus men har inte kommit till skott än. Aktien steg 7-8 kr när jag tänkte köpa, så hoppas på rekyl nedåt för att ta steget in :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Dividend Story! Ja den har dragit norrut , den är nog kanske övervärderad Kanske bäst vänta på en dipp innan man tankar mer

      mvh

      Radera