lördag 6 oktober 2018

Utdelning från Brookfield Renewable Partners

Utdelningen från BEP rasslade in på kontot idag. Utdelningen från systern Infrastructure (BIP) borde komma hand i hand men den verkar lite sävligare.


20% av BEP's FFO kommer från vindkraft


Fick utdelningen på min gamla KF hos Avanza. Eftersom den är under avveckling, förde jag över utdelningen till min ISK som ännu finns kvar hos dem.

En bra sa Avanza gjort är att de låst min KF och reserverat ett belopp som ska täcka avgifter och skatter tills jag kan göra återköp på kontot.

Den 31:a oktober blir det Q3-rapport för BEP. Ska bli intressant att se hur torkan har påverkat intjäningen. 80% av FFO kommer från vattenkraften. BEP har som mål att öka sina distributioner(utdelning) med 5-9% varje år.

Det ligger normalt sett mycket prestige att inte sänka utdelningen, särskilt om bolaget delat ut i flera årtionden och erhållit titlar som dividend champion- eller king.

För BEP har de bara haft höjd utdelning i 4 år. Så de kommer nog inte att låna pengar från BAM eller banken för att betala distributioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar