torsdag 9 augusti 2018

Ökade i Latour och Hemfosa

Hemfosa ska upp till 3-4% av innehavet och Latour får gärna byggas upp mot 7-8%. Så det tankades lite idag. Kunde inte välja mellan dem så valde båda. I-landsproblem?


Latour har enastående historik med framtidsinriktade innehav.

Hemfosas inriktning på samhällsfastigheter lockar. Det är lite nytt och trendigt med den typen av noterade bolag i Sverige. Känns tryggt i alla fall jämfört med bostadsutvecklare. 

Andra halvan av 2018 kommer Nyfosa att bildas från Hemfosa. Nyfosa är en transaktionsinriktad buspåse och jag ställer mig tveksam .. till ...det... Ska läsa på mer om Nyfosa innan jag beslutar mig om sälj.


2 kommentarer:

  1. Märker själv att det är jobbigt att avvakta till löning innan jag gör mina köp. Men fina innehav med både Latour och Hemfosa!

    Tror nog nyfosa kan bli spännande, kanske du kan ha kvar det antalet aktier som du får i avknoppningen, men sedan köpa på fler hemfosa i stället?

    Mvh

    SvaraRadera
  2. Som du säger, nyfosa blir spännande. Det kostar ju inget att låta dem ligga kvar som du säger och se vad som händer. Tål att tänkas på.

    SvaraRadera