tisdag 24 juli 2018

Morgondagens köprunda

Lider av ambivalens kring morgondagens aktieköp.



Så här är planen: Öka i Brookfield Renewable Partners

Nytt inköp: Main Street Capital

!Förslag mottages!

Är som sagt tveksam in i det sista. Det är inte bra. Men har gjort fullständiga analyser av de två kandidaterna. Finns det något mer aptitligt där ute så är jag öppen för en koll

Har slopat planen på att lyfta in Klövern.

Vågar man ens säga vad man börjat fundera på igen. Det är en favorit i repris.

Ledtråd: Det börjar på H och slutar på fosa.

Sen noterar jag att Boston Pizza Royalties har tappat 10% jämfört med mitt GAV. Den upptar redan 5% av portföljen. Kan vara lite våghalsigt att öka ytterligare.

8 kommentarer:

  1. Varför inte köpa bägge?

    Du ska inte bredda med mer amerikansk telekom?

    SvaraRadera
  2. Jo jag ska köpa bägge. Har faktiskt kikat lite på Verizon som ett komplement mot AT&T. Tänkte att då har man båda aktörerna i duopolet.

    Har du själv något på gång Casette?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glöm inte att spana in T-Mobile med DT.

      Jag har några tankar och idéer, men vet inte hur jag ska göra än. Det är risk för att jag fyller på befintliga innehav snarare än lägga till nytt.

      Radera
    2. T-Mobile antecknat. Känner igen företaget från UK när jag var är och jobbade för 10 år sen

      Radera
  3. Håller med, köp båda.
    Telekom är bra ur utdelningsperspektiv. Själv köpte jag Vodafone nyligen, över 7% yield, höjt utdelningen senaste 19 åren. Kan köpas i tre valutor, i GBP är utdelningen skattefri. Bättre än Telia nu när de tvunget ska äga produktion av innehåll. Hälsningar, T

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vodafone hade jag inte ens tänkt på. Bra med GBP-noteringen. Ska ha den på bevakningslistan

      Radera
  4. Ska bli intressant och se vad du väljer! Vill själv få in lite exponering mot Kanada och Brookfield är då en intressant kandidat.


    Gällande viktningar har du gott om tid att korrigera detta, speciellt i början så även om Boston Pizza blir högre än vad du tänkt dig går det att lösa.

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanada verkar vara mycket inriktat på energi och råvaror. Tror Brookfield är en trygg placering. Har även kikat på Fortis.

      Sant att viktningar går att lösa, man har ju ändå inte hållit på så länge så en % går ju att lösa med en månadslön än så länge

      Radera