torsdag 26 juli 2018

Köpte lite mer Orkla

Köpte ett tjog Orkla då jag såg att det låg kvar lite kronor från gårdagens köp.

En av Orklas många produkter


Hoppas verkligen Orkla kan få rätsida på sin verksamhet, de har alla förutsättningar. Nu när de har renodlat och bara är ett konsumentbolag för livsmedel och sådant, där man krängt iväg råvarudelen, så tror jag att man kan börja få höjd vinst och utdelning för var år.

Man har historiskt gjort mycket rätt, men lika mycket fel. Då konsumentdelen går bra har man haft några hundår vid alumininiumgruvorna osv.

Orkla har börjat få rull på affärerna i österled, man har bra position i Baltikum och man är även en stor aktör på den ryska konfektionsmarknaden. Danger Zone?

2 kommentarer:

  1. Vi får hoppas på en vändning. Jag lyckades att tajma in ett köp precis innan senaste raset och ligger nu -8%. Jag kommer förmodligen snitta ner mig med några aktier.

    SvaraRadera
  2. Osis med tajmingen Casette. Orkla är ett bolag jag kan tänka mig snitta ner i, begränsad nedsida. Ligger själv -5%.

    SvaraRadera