måndag 30 april 2018

Påfyllning i Johnson&Johnson




Inköp gjordes i Johnson&Johnson både till min och barnens portföljer. Det var lite grann av ett impulsbeslut.

Hade som tänkt länge köpa Brookfield Renewable Partners. Insåg sedan att jag var för tungt viktad mot dem i förhållande till framtida utdelningar. Jämförde mot AbbVie som är mycket lockande, däremot upptar 60% av deras omsättning av en endaste produkt, humira, som väntas rasa i försäljning närmaste åren, så det hade varit en bra investering på kort sikt.

Men jag köper och slänger in i byrålådan, så det föll på en gammal goding. Inköpen just nu inbringar en direktavkastning om 2,81% och p/e 23,6, inte ett kap men inte överpris heller. Tråkigt, defensivt men stabilt.

Önskar er en trevlig valborgsmässoafton och ta det lugnt med flaggviftandet imorgon ;-)

2 kommentarer:

  1. Fint köp!

    Kommer själv att köpa JnJ framöver, men jag arbetar fortfarande med min viktning va portföljen. Men helt klart ett stabilt val.

    Mvh

    SvaraRadera
  2. Tackar Investment.

    Vad har du för viktningsmål just nu?

    SvaraRadera