tisdag 31 maj 2022

Transaktioner maj

Inte mycket action på köpsidan men följande har åkt in i väskan igen:
  • SBB B
  • Castellum
  • XACT Högutdelande
  • Thule
Ja, det blev fokus på Sverige och Norden denna gång. Tycker att rikets utrikespolitiska säkerhetssituation börjar ordna upp sig. Att se våra vänner i NATO (US, UK, DK, NO, IS, PL) sluta upp för SE + FI gör mig varm om hjärtat. Nu gäller det att ansluta SE till NATO sen kan vi börja lösa våra "normala" inrikesproblem istället. 

Ja ni vet vad jag menar

11 kommentarer:

  1. Kul att ha tillbaka dig igen broder. Låt utdelningarna regna över dig :-)

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte alls vad du menar. Har inte läst så mycket på din blogg.
    MvH Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Lars, orkar inte redogöra för allt men gå in på valfri nyhetssida och kolla hur det går i "våra" förorter

      Radera
    2. Nu ska jag inte svara för någon annan men jag gissar att han syftar på att Sverige håller på att skjutas och sprängas sönder av den importerade gängkriminaliteten. Vi har hela stadsdelar som är förlorade till separata samhällsstrukturer med helt andra värderingar än det svenska samhället.

      Radera
  3. Jaha! Tack för svar. Stiger inte regeringens stöd från väljarkåren konstant? Statsministerns förtroende kapital noterar ATH varje dag. Väljarna tycks nöjda:-)
    MvH Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja folk är enfaldiga och media gör ju sitt för att snygga till eländet. Dessutom brukar folk samlas kring "ledaren" i kristider, tänker närmast på kriget i Ukraina. Jag tror dock uppgången för S blir rätt kortlivad, inflation och räntehöjningar kommer snart göra svensken fattig och arg.

      Radera
  4. Kom på en sak, du kanske inte läser detta men jag testar ändå Myntaren! Hur ser du på SBB? Jag sålde allt jag hade i SBB runt 65 kr och har börjat köpa tillbaka när den föll under 30 kr men den fortsätter ju nedåt. Har jag missat något eller faller den bara för att den faller så att säga?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena frihet, jo jag läser allt. Jag är långsiktigt positiv till sbb:s fastighetsbestånd. Däremot är ledningen exceptionell både till det positiva och negativa. Det och en del misstänksamma värderingar, samt makro, trycker ned kursen till extrem substansrabatt, jag tycker sbb är köpvärd på dessa nivåer. Med det sagt vill jag tillägga att sbb troligen har högst risk av alla notrerade fastighetsbolag med tanke på skuldsättning i förhållande till kassaflödet. En joker på många sätt

      Radera
    2. Tack så mycket! Jag har följt din blogg ett bra tag nu och värdesätter dina tankar. Jag ligger kvar nu med drygt 2% av portföljen i SBB, fortsätter den att falla köper jag mer senare. Ibland är det värt att ta lite risk.

      Radera