måndag 31 januari 2022

Transaktioner januari

 Månadens inköp

  • BLK
    • En riktig ass-manager
      • Kungen av passiva fonder
    • Avskyr bolagets ledning
      • Men tar gärna rygg på dem
        • Känslor kopplas bort vid investeringar
        • I slutändan är det avkastningen jag vill åt
      • Ratar dess produkter
  • ABR
    • Härlig blandning av både hög DA och tillväxt. 
      • Kul så länge det varar
  • Investor
    • Oväntat hög löneförhöjning på 14% från Wallenberg
    • Portföljbolagen levererar så inte så konstig med facit i hand
  • OHI 
    • Köptes i slutet av dec
    • Chansning
  • XACT Norden Högutdelande



7 kommentarer:

  1. Bra köp Myntaren! Vad tror du om Pricer? Tog en liten startposition i dag. Har mest utländska innehav i portföljen och då känns ju bra med lite mer utdelning i SEK :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul du gillar inköpen. Det är en kvalitetsstämpel. Kan inte så mycket om Pricer men gillar det jag ser när jag kollar under huven. Som du säger är det bra med lite SEK-bolag också. Som en liten enprocentare i en stark väska tycker jag Pricer hör hemma

      Radera
  2. Delar din avsky för BLKs ledning, PKister av värsta tänkbara sort. Har kikat på aktien flera gånger, ångrar att jag inte köpte runt 400 dollar när jag tittade på den första gången. Känslan är ju att tillgångsförvaltare som BLK och banker kommer vara vinnare framöver.

    Investor är aldrig fel att köpa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. BLK är riktigt smarta som är ivrigast påhejare av det "goda" ESG-lämmeltåget. Oklart om de egentligen bryr sig om något alls mer än pengar. Oavsett tar jag rygg på dem, likt sbb där jag heller inte har något vidare förtroende för ledningen. Ha det gott!

      Radera
  3. Trevliga köp broder, vi har likvärdiga köp denna månaden. Ha det bäst!

    SvaraRadera
  4. Det är ett bra betyg! Gissar att du har dem allihop redan

    SvaraRadera