fredag 23 november 2018

Sålde Nyfosa

Så har Nyfosa avklarat sin första dag på börsen. Det var en stabil entré.




Den öppnade på 43 kr och seglade upp och ner tillbaka på 42 kr där den parkerat för kvällen. Hade värderat den till runt 50 kr så detta var ju klart lägre än det.

Nu är det så att Nyfosa kommer säkert att leverera på sikt. Betvivlar inte ledningens förmåga till att se affärsmöjligheter bortom det vanliga. Tror Nyfosa kan bjuda på en spännande resa med kursstegring som följd.

Det är ju det att den enda avkastningen är kursstegring som fick mig att dra mig ur. Min strategi bygger på utdelningar. Visst kanske Nyfosa mognar om några år och börjar dela ut men det är inte säkert. Ett sådant här opportunistiskt företag vill nog behålla alla pengar för affärerna.

Läste nu på deras hemsida. När fastigheterna uppnått värder 25 mdr kommer de att börja skifta ut pengar till ägarna i form av utdelning, inlösen eller återköp.

Här kan man se ett fräsigt videoklipp där Nyfosa presenterar sin affärsidé mycket kortfattat

För pengarna köptes Hemfosa.

2 kommentarer:

  1. Låter bra, jag tror Nyfosa kan bli intressant. Men eftersom utdelning är viktigt är det bättre att sätta pengarna i arbete i andra bolag :)

    Kanske får kolla upp Nyfosa igen när bolaget har börjat dela ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här bolaget är också ett högriskprojekt. Ledningen tar större risker än normalt. Själv hatar jag risk :)

      mvh

      Radera