fredag 19 oktober 2018

Dagens inköp - Tema Sverige

Idag fick jag loss en redig hacka och passade på att öka i följande bolag:

  • Investor
  • Castellum
  • Hemfosa
  • Telia
  • Industrivärden
  • Axfood
  • Latour

Köpte också en betydlig del i Spiltan Högräntefond. Det blev ett slags Sverigetema på inköpen.





Det ingick i planen att köpa Skanska, men eftersom de har sex raka kvartal med nedskrivningar måste jag göra en ny analys innan jag vågar öka mer.

Nästa veckas löning ska helt spenderas i utländska investeringar. Finland, Kanada och Irland lutar det åt.

2 kommentarer:

  1. Jag har passat på att öka en del extra i Skanska och Atlas Copco idag, jag tror på dem båda på sikt, de har okej utdelning och rea på deras aktier nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kommer troligen att tjäna på det Minimalistspararen. Är lite för feg för att ta tillfället vid dippar. Skanska, Atlas Copco kommer nog att finnas kvar om 20 år också. Tänkvärt

      mvh

      Radera