torsdag 20 september 2018

Passade på att stuva om i portföljen

Nya portföljen på plats i Nordea.

Ökade i:

  • Microsoft
  • Johnson&Johnson
  • Pfizer
  • Realty Income
  • AT&T
Exit:
  • Orkla
  • Telenor
  • Gjensidige
  • WP Carey

Orsaken till att jag sålde av var att det var små andelar, kan köpa tillbaka dem senare. Dessutom har jag inte riktigt bemästrat Nordeas handelsfunktion fullt ut än, det var stor spridning mellan köp och sälj på Norska aktier, avvaktade lite där. 

Microsoft ökar sin utdelning från och med december med hela 9,5%. Microsoft är ett mångfacetterat mjukvarukonglomerat. Just nu rider de på framgångar till molntjänsten Azure. De är den nästa största leverantören av molntjänster efter Amazon.

8 kommentarer:

  1. Vad är dina åsikter om Nordeas handelsplattform än så länge?

    Jag gör mina köp i deras mobila beta, den är enklare att göra köp i. Oftast fylls lägsta pris i automatiskt som hos Avanza, men inte alltid.

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kolla upp det där med lägsta pris i mobilen, så vill man ju ha det

      mvh

      Radera
  2. Den mobila appen uppdaterar inte saldot, trots att jag hade pengar på kontot visades det inte i mobilappen. Det är svårt att köpa Nordamerikanska aktier via Internet då kurserna släpar efter 15 min. Så jag fick hålla på länge innan jag fick igenom en affär. Gick in på yahoos finance för att få se livekurser, då gick köpen igenom.

    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen, har fungerat på betan, men är till och från. Hoppas Nordea löser detta!

      Radera
    2. Provade nyss, fick upp lägsta kurs automatiskt.

      Prova med denna länk nästa gång.

      https://investor.nordea.se/m/

      Mvh

      Radera
    3. Var i kontakt med deras kundtjänst igen. De har en rättning på gång till mobilappen. Tack för infot annars

      mvh

      Radera
  3. Tycker det ser ut som sunda byten. Jag kommer med att gå in i Microsoft och AT&T vid tillfälle. Har en stor lista att bevaka

    Mvh Dennis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar Dennis. Tror det är bra ingångsläge i AT&T nu och i MSFT.De är varandras motsatser, ena monsterutdelning, den andra monstruös utdelningstillväxt

      mvh

      Radera