fredag 3 augusti 2018

Klirr i kassan och dagens inköp

Utdelningen från Boston Pizza kom igår och AT&T's utdelning trillade in idag. Härligt med pengaregn.



Tryckte in dem och lite andra pengar i Telia så nu är det innehavet ca 1% av portföljen. Den andelen är jag nöjd med.

Är som bekant löjligt förtjust i månadsutdelningar och jag tänker fokusera mer på sådana läckerbitar.

Det är ett delikat problem i vilken månadsutdelare som jag ska öka/köpa in härnäst. 

Kan tänka mig öka i Realty Income, Boston Pizza och Main Street Capital. Utöver dem har jag nosat lite på kanadensiska Savaria Corporation, de tillverkar små hissar avsedda för hem där människor blir/är rörelsehindrade. 

Det andra är STAG Industrial, lagerlokaler utspridda i USA.

Den tredje är Hernhags senaste, nämligen Lamar Advertising, reklamskyltar längs vägar i USA.

Har ni något span på nån intressant månadsutdelare?

Edit, ska nu lyssna på poden som handlar om månadsutdelare:
https://blogg.avanza.se/avanza/investeraren-21-amerikanska-manadsutdelare/?utm_source=facebook&utm_medium=paid+social&utm_campaign=investeraren&utm_content=utdelning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar