tisdag 19 juni 2018

Klirr i kassan från Realty

Fick en liten hacka från Realty (Ticker: O) idag. Månadsutdelaren tuffar på. Sugen att återinvestera beloppet, men tvekar lite. Därför slog jag till på ett bolag jag länge haft på radarn (förutom de prospekt jag radat upp i tidigare inlägg). ASSA Abloy.

Gillar inriktningen på låssystem, därför är jag också intresserad av att lyfta in konkurrenten Stanley Black&Decker (Ticker: SWK) framöver. ASSA DA är löjligt låga 1,75%. Det strider hårt mot min strategi där jag har 2% som nedre ribba. Dock så är detta ett bolag som växer med 10% årligen, så jag kammar sannolikt hem sköna pengar om 20 år.

Låssystem för dörrar är något av en framtidsbransch med eskalerande social oro, åtminstone i Västeuropa.

Äger redan en liten del av ASSA genom Latour, dubbelägandet bekymrar mig inte. Jag ser ASSA lite grann som russinet i kakan. Kan tänka mig vikta över från Latour mot ASSA om Latour handlas till en premie och ASSA till rabatt.

Det är kul med ständiga utdelningar, sedelpressen går varm. Varje vecka kan jag bestämma var pengar ska investeras. Är mycket förtjust i att ha både hög- och lågutdelare i värdepappersförrådet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar