tisdag 5 januari 2021

Lite pengar som trillar in

Mitt under alla lediga dagar kommer pengar till mina konton. De vilar inte, de jobbar för mig när jag sover, åker skidor eller kollar en TV-serie.

Senaste veckan har följande utdelningar kommit in

  • JNJ
    • Ca tre veckor försenad
  • Cibus
  • ADP
  • BEPC
    • Oklart om den kommit men saldot såg då fint ut
      • Får se imorgon
        • Nordeas historik släpar efter en dag

Tack till kommentatören Stefan som tipsade om Nordea Liv via mail som kontaktväg istället för telefon. Nordea Liv ger seriösare svar än värdepappershelpdesk. De verkar också kunna mer och har bättre koll.

Kan se fram emot utdelning från SBB-B imorgon och MRK på fredag. Får se om man fyller på något finskt. Vet att källskatten höjts, men får i alla fall tillbaka 15% inom 6 veckor. Finns många fina bolag i grannlandet som jag gärna köper in mer i:
  • Fortum
    • Ev. för dyr nu
  • UPM-Kymmene
  • Sampo
  • Kesko
    • För dyr nu
  • Harvia
    • För dyr nu
Övriga planerade inköp:
  • Essity
    • Låg kurs pga högt massapris
  • Allianz
    • Tänker köpa en till skvätt aktier i denna jätte

2 kommentarer:

  1. Spoiler alert: Sålde Harvia nyligt för 25 Euro. För låg initial yield just nu för den utdelande delen av min portfölj och 225% uppgång sedan mitten Mars. Det fick vara nog, det är ju inte Amazon vi snackar om.

    SvaraRadera
  2. NLI jag har nu avslöjat att du är en riktig trejder :) Ärligt talat så visst går tankarna att det finns en risk nu när den stigit långt mer än intjäningen. Tesla och Harvia går hand i hand mot ättestupan

    SvaraRadera