måndag 20 maj 2019

Utdelningarna återinvesterades igen

Noterade att det fanns pengar på kontot från förra veckan i min ISK och idag hade Texas Instruments utdelning trillat in på KF:en (samma dag som pay-date i USA, och som vanligt kom källskatten samtidigt, tack för det Nordea!)





Dessa sattes omedelbart i arbete:

  • Latour. Ja premievärderad och låg DA. Men ibland köper jag här också
  • Nibe. Köptes till barnens portföljer.
  • Neste. Fyller på in den finländska raffinaderijätten. Låg DA men stark tillväxt
Edit:

Källskatten kommer några veckor senare än utbetalningsdatumet


10 kommentarer:

  1. Härliga inköp Myntaren, gillar dina val av aktier. Latour är det inte många som klår historiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar Dennis. Försöker satsa på kvalité :) Det svåra är att hitta vettig DA och kvalité samtidigt

      mvh

      Radera
  2. Nordea är perfekt på KF men fick du verkligen källskatten samtidigt?
    Jag har haft KF i ca 7 veckor men ingen källskatt tillbaka än

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Stefan. Har nu haft Nordea i snart ett år. Har fått hundratals utdelningar sen dess. Varje gång har källskatten betalats tillbaka samtidigt som utdelningen.

      När jag kollar på transaktionsloggen i Nordea investor får jag två rader för varje utdelning. Förutom själva utdelningen får jag en rad "okänd", men det är tydligen källskatten. När jag dividerar det beloppet med själva utdelningsbeloppet blir det prick 15%.

      Kör du Nordea framtidskapital?

      mvh

      Radera
    2. Hej!
      Jag kör KF
      Vid utdelningen får jag också okänd 15% men jag trodde att det är källskatten dvs - post.
      Man verkar inte kunna se vad som är plus och minus vid Nordea Investor
      tYVÄRR

      Radera
    3. Ska kolla igen på fredag/måndag. Får utdelning från Royal Bank of Canada då. Får notera saldot innan bara

      mvh

      Radera
    4. Hej!
      Jag kollade med Nordea följande gäller tex ABBV:
      Utdelning Abbv 40,74
      okänd Abbv 6,11 (Då är det källskatten som avses)
      Står det
      Okänd sedan inget då är det återbäring av källskatt
      Jag tycker det är grymt irriterande att dem inte har minustecken för kostnad

      Radera
    5. Tack Stefan för klargörandet! Kollar nu på min transaktionshistorik och det är precis som du säger. Har en del transaktioner som det är okänt inget på, det är alltså retroaktiv återbäring av källskatten. Som du säger. värdelös presentation av Nordea. Det vet om det här, hoppas de lägger krut på att tydliggöra loggen. Tydligen ska det presenteras tydligare om man loggar in på vanliga Nordea. Återigen tack!

      mvh

      Radera
  3. Hej!
    Ursäkta mig men bara för att berätta att vi är ett samhälle på platsen och vi erbjuder pengar lån till alla seriösa och ärliga människor att expandera sin verksamhet eller göra ett köp. Räntan är 3% per år.
    För mer information, kontakta oss via e-post eller whatsapp.

    E-post: simondurochefort@gmail.com
    Whatsapp: +33756949346

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ursäkta mig men bara för att berätta att vi är ett samhälle på platsen och vi erbjuder pengar lån till alla seriösa och ärliga människor att expandera sin verksamhet eller göra ett köp. Räntan är 3% per år.
    För mer information, kontakta oss via e-post eller whatsapp.

    E-post: simondurochefort@gmail.com
    Whatsapp: +33756949346

    SvaraRadera