torsdag 16 maj 2019

Återinvesterade utdelningarna

Det har varit en bra utdelningsvecka. Investor, Latour, Securitas och Hemfosa har bombat mig med pengar.



Återinvesterade utdelningarna i alla utom Hemfosa. Tryckte in dem i Nobina istället. Tycker Nobina har en attraktiv värdering för tillfället. Hemfosa är en mer låg-risk-investering men den har liksom mycket annat gått upp så mycket att man ryggar tillbaka en aning.

Samma med Latour. Latour har gått upp 30% senaste året, köper enbart små poster där nu. Har börjat kolla på dess innehav istället för att få exponering mot verksamheten utan att betala en premie. Securitas är ett sådant innehav.

Svolder har också gått upp ordentligt och jag gillar många av dess innehav. Där har jag tänkt att det går att direktinvestera i dess innehav istället. Plocka russinen ur kakan så att säga.

Bolag som Latour, Svolder och Spiltan Småland äger några nedan, som är under spaning:

  • Fagerhult AB
  • HEXPOL AB
  • OEM International AB
  • ProfilGruppen AB
  • Thule Group AB
Utvärderar direktinvesteringar i de bolag. En idé jag har är att strössla pengar jämnt över dem vid nästa inköp för att ta en startposition. Det blir lite bökigt att ha många bolag under bevakning, men det är ju kul med aktier. 

Ju fler desto roligare?

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat Myntaren. Jag har med Nobina i min portfölj och finner med en attraktiv värdering. Speciellt när man vinner många kontrakt samt en DA på över 6% och med tillväxt. Gillar fokuset på miljöeffektiva bussar. Klimatsmart och framtidsinriktat.

    Mvh Dennis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Dennis. Nobina är ett unikt bolag som är för svår att motstå. Som du säger, hög direktavkastning och stark tillväxt är lockande

      mvh

      Radera
  2. Hej!
    Ursäkta mig men bara för att berätta att vi är ett samhälle på platsen och vi erbjuder pengar lån till alla seriösa och ärliga människor att expandera sin verksamhet eller göra ett köp. Räntan är 3% per år.
    För mer information, kontakta oss via e-post eller whatsapp.

    E-post: simondurochefort@gmail.com
    Whatsapp: +33756949346

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ursäkta mig men bara för att berätta att vi är ett samhälle på platsen och vi erbjuder pengar lån till alla seriösa och ärliga människor att expandera sin verksamhet eller göra ett köp. Räntan är 3% per år.
    För mer information, kontakta oss via e-post eller whatsapp.

    E-post: simondurochefort@gmail.com
    Whatsapp: +33756949346

    SvaraRadera