måndag 18 mars 2019

Nordeas handelsplattform suger

Har som många känner till bytt till Nordea för min KF och utländska aktier. Anledningen är att källskatten betalas ut direkt i samband med aktieutdelningen. Visste redan innan att dess webbsida för aktiehandel är totalt kass.





Fick kaffet i vrångstrupen imorse när jag skulle undersöka varför jag hade mindre än väntat på kontot. Vid mitt senaste köp av Harvia hade de dragit 50% i courtage. Ringde in imorse och de har haft problem med detta de senaste veckorna. De justerade detta manuellt och de ska rätta till detta för samtliga i närtid.

Jag sa att jag har inget förtroende för plattformen och teknikern förstod det. Han sa också att de är på gång att lansera en ny handelsplattform inom närmaste halvåret, så man får hoppas att de har bättre koll då.

Så min uppmaning är att alltid kolla transaktionsnotan dagen efter du handlat något via Nordea.

Är indirekt aktieägare i Nordea genom Sampo men väljer ändå att berätta sanningen. Ångrar inte bytet till Nordea trots detta, men man får vara på sin vakt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar