fredag 12 oktober 2018

Sättning eller försmak av begynnande lågkonjunktur?

De senaste dagarna har börsen rasat nästan 10%. Hela årets uppgång är raderad.



Ur ett längre historiskt perspektiv är det en liten sättning jämfört med finanskrisen där börsen rasade ordentligt i ett år. 

Undrar om vi sett början på en sådan utförsbacke eller om det är en tillfällig sättning. Jag hoppas att börsen faller 10% till så jag får köpa fina bolag på rea. 

Tycker att det är bra med en sättning om 10-20%. Hellre en sättning lite då och då än en stor krasch.

Investor, Latour och Castellum har priser som gällde för 6 månader sen. 

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Tycker också det är trevligt med en sättning, även om portföljen minskar i värde. Har passat på att köpa en del aktier i veckan, bland annat kinnevik, investor och castellum. Får se om det var för tidigt eller om det var ett bra läge. Vad ligger närmast på din inköpslista?

    MVH VER

    SvaraRadera
    Svar
    1. God morgon VER

      Kommer att fylla på i samma bolag som du ökat i. Utöver det ligger BIP och MDT på inköpslistan

      mvh

      Radera
  2. Jag sitter lite i smyg och hoppas på en sättning - eller kanske snarare en pyspunka över tid. I vilket fall, min portfölj är väldigt ny och horisonten är lång. En tidig nergång vore trevligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Casette.

      Läget är detsamma för mig. Gärna en pyspunka

      mvh

      Radera