onsdag 1 december 2021

Transaktioner november

Sålt

  • NIBE
    • Svårt betala räkningar med DA 0,X
    • Tack för resan
    • p/e over the hills
  • Lifco B
    • Svårt betala räkningar med DA 0,X
    • Tack för resan
    • p/e over the hills
  • Bure
    • Svårt betala räkningar med DA 0,X
    • Tack för resan
  • Hexagon B
    • Svårt betala räkningar med DA 0,X
    • Tack för resan
  • JNJ
    • Hyvlade av hälften
      • Vikt från 5% -> 2,5%
    • JNJ är inte den stabila Bettan som ångar på så oförtrutet som man kan tro.
      • Hälften av intäkterna kommer från läkemedel där ett fåtal produkter står för majoriteten
      • De övriga segmenten växer knappt

Köpt
  • Investor B
  • XACT Norden Högutdelande
  • SBB B
    • Baljan ångar på med mottot, ny dag, ny miljardtransaktion
      • Antingen blir SBB störst eller så är det KK
        • Jokern i leken
  • PRU
  • PFE
  • SNA
    • Tack NLI för inspiration
  • TPVG
    • Högriskare men vad gör man inte för en fet yield
    • Tack Dennis för inspiration
  • ABR
    • Högriskare men stadig tillväxt
    • Folkaktie numera
  • DNB
  • MAIN
    • Gamla Bettan tillbaka i väskan igen. 

Arbitrage
  • Växlade Investor A -> B = fin hacka



12 kommentarer:

  1. Ja Snappy ser intressant ut. Där blir det nog för mig att som vanligt utöka mitt innehav vid lämpliga tillfällen.

    Schyssta köp överlag får jag tillägga !!

    SvaraRadera
  2. En får tacke NLI, strap-on (oops) verkar vara ett riktigt bra bolag i tillfällig svacka

    SvaraRadera
  3. Hur mycke har du i utdelningar varje år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Före lite. det täcker 21% av mina kostnader

      Radera
    2. Vill inte nämna kr om du ville ha ett sånt svar

      Radera
  4. Stabilt exekverat!
    Kommer likvärdigt inlägg från mig ikväll, bra inspiration mellan varandra :-)

    SvaraRadera
  5. Härligt att visa med fötterna vad man tycker, instämmer helt i sådana raketer med 0.x% DA! Hann inte ta in nibe vud split för snabb försäljning+vinst vilket var synd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja krävs två livstider innan nibe börjar få en vettig yoc

      Radera
  6. Jag gillar hur du tänker och köper själv i SBB, Xact högutdelande, Axfood och Investor så fort det finns en slant över från lönen och när det kommer utdelningar. Har även börja nagga lite på Creades då jag gillar deras innehav även om värderingen inte kan sägas vara låg just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är säkra köp givet läget, säkert är bra. XACT Högutdelande ger bredd och minimerar bolagsrisk och reducerar ett lands risk iaf. Investor är som en bred spetsfond som hittils överpresterat. SBB kan gå hursomhelst. Creades kan jag för lite om, vet barra att deras tyngsta innehav är Avanza.

      Radera
  7. Avanza utgör ca 43% av Creades innehav, resten utgörs av onoterade innehav såsom Apotea, Inet, Instabox och Klarna mm. Dessa onoterade innehav är utmärkta i mina ögon och jag använder deras produkter regelbundet. Det är det onoterade som lockar mig, sen ska jag villigt säga att värderingen på Creades är hög men jag är långsiktig och vill vara med på resan. Jag fokuserar huvudsakligen på utdelningar så det här kommer aldrig bli något av mina största innehav mer som en krydda.

    SvaraRadera