onsdag 15 juli 2020

Q2:orna och Castellum

Äntligen börjar Q2:orna droppa in. Idag kom Castellum med sin och det var munter läsning. Alla hyror är betalda säger vd Henrik Saxborn (som själv äger 67833 aktier). Även för Q3 förväntas alla hyror vara betalda. 

Det ser mycket bra ut på kort sikt. Castellum guidar för höjd utdelning nästa år. På lång sikt kan man tänka sig att kontor inte är lika hett post-corona. Hälften av Castellums tillgångar är kontor, resten är industri, lager och samhällsfastigheter. I det stora hela är det inget jag bekymrar mig över. 

Min aktuella hållning har förändrats. Har haft behåll på Castellum, nu är min ambition återinvestera utdelning samt köpa fler. Har inte riktigt lika många aktier som Henrik men jag jobbar på saken.

Som sagt börjar Q2:orna komma och imorgon får vi höra om JNJ och på fredag Investor. Den här rapportsäsongen är intressant eftersom nu får vi se reella effekter av covids påverkan på affärsmodellen. 

Jag är som sagt ute efter att stormsäkra min portfölj och vad passar bättre än att låta de gå igenom denna prövning. En prövning som visar om de har en plats i min portfölj.

Idag kom en härlig utdelning från bostadsbolaget AvalonBay Communities (AVB), den investerades i Sampo. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar