fredag 6 mars 2020

Lite utdelningar och inköp

De senaste dagarna har utdelningar mottagits från

  • Kone Oy
  • Pfizer

Följande nedtryckta bolag har köpts idag
  • Stora Enso R
  • Boliden

Det är riktigt ljuva tider som stundar nu när regnet kommer. 

Säsongen drogs igång med Kones saftiga utdelning.

Pengar behövs nu när gyllene köplägen uppstår

Det stora dilemmat är 
  • Ska jag snitta ner mig i innehav som jag inte kanske tänkt öka så mycket mer i
eller
  • Passa på att fynda kvalitétsbolag som nu börjar nå köpvärda nivåer

Angående börsens volatilitet kan den sammanfattas med ett steg fram och två steg tillbaka.

Nu är jag ingen börsexpert som kan förutse framtida handelsströmmar, men...

Jag tror vi kommer att få se sjunkande kurser ända fram till maj någon gång.

Varför tror jag det?

Jo den här senaste förkylningen kommer nog att härja ett bra tag till.

Inget ser ut att stoppa den. Den sprider sig. Det är den bra på.

Det orsakar stoppad produktion i värsta fall. 

Vi kommer att få se taskiga Q1:or och Q2:or, särskilt för verkstadsbolag.

Jag har massa verkstadsbolag på spaning

Ett citat av Aktiestinsen får runda av inlägget

"Börsen rasar då och då. Det är för att Stockholmarna ska sälja sina aktier, så smålänningarna kan köpa billigt"

9 kommentarer:

  1. Har samma dilemma som dig. Än så länge kör jag lite av varje, men en del svenskt har kommit ner till OK startnivåer. Passar mig bra eftersom jag har saknat svenskt både för diversifieringen geografiskt (till viss del då eftersom det mesta ändå är globalt) och mht valutaaspekten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser utbudet av aktier nu som en godispåse, man vet knappt var man ska börja.

      Radera
    2. Det finns hur mycket som helst att välja bland. Ska när jag hinner göra en servettskiss för Q2.

      Radera
    3. Vore intressant att höra om dina VERKSTADSBOLAG som du skrev att du har på spaning. Var god skriv ett inlägg !! ;)

      Radera
    4. Inte omöjligt att det dyker upp ett inlägg. Men det är inga särskilt speciella pjäser. GD, ITW, Atlas Copco, Alfa Laval och även Volvo

      Radera
  2. Själv har jag ökat i volvo o nyköpt Atlas!

    SvaraRadera
  3. Hej alla


    LIGHTSTREAM det bästa online-lånet företaget är här för att ge dig det lån du har letat efter utan stress eller mycket pappersarbete.
    Har du störd var du kan få lån? avvisas av banker på grund av din låga kreditpoäng? eller är du orolig för lånen online.

    Oroa dig inte mer för LIGHTSTREAM LÅN ger dig lån för en ränta på så lågt som 3%. Kontakta oss (lightstreamloansinc@gmail.com).

    Våra tjänster inkluderar. Affärslån, Billån, Huslån, Studielån, realfinansiering, fastighetsinvesterare, bygglån, bostadslån. Konsumentlån, FHA-lån, personliga lån, billån annat.

    LIGHTSTREAM erbjuder lån utan dolda betalningar från 1 000 till 20 000 000 EUR / USD / POUNDS under en period av 1 till 20 år. Vi är tillgängliga för dig alla dygnet runt. Våra metoder är enkla och korta vilket innebär att du kan ansöka och få ett lån inom 24 timmar.
    Tveka inte, låt inte den ekonomiska bördan dränka dig. Låt inte finansiera stoppa det företaget, beröva dig den maskinen, en ny bil eller ett nytt hus.

    Kontakta oss idag på (lightstreamloansinc@gmail.com)

    SvaraRadera
  4. behöver du ett lån? Skicka oss ett e-postmeddelande remy.credit111@gmail.com Skicka ett e-postmeddelande till remy.credit111@gmail.com Hej Hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu under de närmaste 6 - 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi ger lån med 2% ränta, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån Skicka ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp: +46769618757 Skicka oss ett e -postmeddelande remy.credit111@gmail.com Vi har ett lån till dig REMY.INC

    SvaraRadera
  5. Jag är Mr Tony Harry, ett gott rykte, pengarna legitima och välrenommerade företag Långivare Jag lånar ut pengar till människor i behov av ekonomisk hjälp. Har du en dålig kredit eller är du i behov av pengar för att betala räkningarna? Jag vill använda detta medium för att informera dig om att jag hjälper mottagaren pålitlig eftersom jag gärna erbjuder dig ett lån. Ingen kreditupplysning, 100% garanterad. e-post: ( tony_loanservice01@aol.com )

    Obs: Välkommen bara seriöst sinnade människor eftersom vi är legitima och villiga att finansiera lån för riktiga människor och seriösa. För att återkomma till oss med följande information om du är intresserad:

    Fullständiga namn:
    Land:
    Stat:
    Telefon:
    Ålder:
    Belopp som behövs som lån:
    Lånetid:
    Sex:
    Arbetsplats:
    Månadsinkomst:

    Så snart vi får ditt e-postmeddelande skickar vi våra villkor för lån till dig för förfarandet. kontakta vårt företags e-post eller whatsapp:
    Företagets e-post: ( tony_loanservice01@aol.com )
    WhatsApp: +44 7495 063849

    SvaraRadera