tisdag 25 februari 2020

Hänt på sistone

Ja en löning dundrade in och det var trångt vid utgången igår och idag när aktier skulle säljas på marknaden. Marknaden är övervärderad så jag som är långsiktig gillar förstås att priserna sänks lite.

Kronan har försvagats gentemot dollarn igen så det blev en köprunda med fokus på Svedala denna gång.

Följande har köpts idag:

  • Investor
    • Substansrabatt 18%
    • Är redan blytung i bolaget 
      • Det hindrade mig inte
  • Svolder
    • Substansrabatt 10%
    • Dålig DA men DA är inte allt
  • Latour
    • Premie 15,5%
    • Orkar inte börja replikera den för 15% premie
    • Köpte ett litet gäng 
  • Volvo
    • Rasat så jag passade på
  • Alfa Laval
    • Rasat så jag snittade ner mig
  • Resurs Holding
    • Behövde vispa upp min DA lite grann
    • Bra bolag, bad rep
  • SCA
    • Taskig DA men gillar att äga reell tillgång
  • Equinor
    • Oljan har rasat så ...


Köptes tidigare i veckan

  • Neste
    • Börjar nå portföljandelsmålet
  • Europris
    • Börjar nå portföljandelsmålet


Utdelningar:

  • Caterpillar (CAT)
    • Jamade in en hacka i fredags
  • Royal Bank of Canada (RY)
    • Levererade som vanligt


Utdelningshöjningar:

  • Royal Bank of Canada (RY)
    • Höjning med 2,9%
      • Höjer två ggr per år
        • Så årsvis runt 7%


Uteblivna höjningar:

  • Bank of Nova Scotia (BNS)
    • Banken brukar också höja två ggr per år
      • Fram tills nu
        • Nu ska de höja årsvis istället
          • Surt sa räven


Blir i alla fall kul nu när utdelningarna kickar igång. Mars, april och maj kommer pengaregnet.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar