måndag 8 oktober 2018

Boston Pizza har bäst före-datumet passerat?

Av alla aktier jag någonsin ägt måste nog Boston Pizza vara den som sticker ut mest. Den var rolig att äga, alla förstår pizza + restaurang-konceptet. Boston Pizza tar in pengar genom royaltyavtal dit alla franchisetagare betalar en liten avgift.




Som kan ses på grafen ovan så köpte jag aktien vid två tillfällen. Valde sedan att avyttra när jag började tvivla på bolaget. Det blev en förlust, men min misstanke är att hade jag stannat kvar blir förlusten större. Jag litar inte på Boston Pizzas förklaring till försämrade inkomster framgent.

Tror att de kommer att få sänka utdelningen. DA ligger nu på 8,1%. Alla varningsklockor ringer samtidigt.

Ska bli intressant att följa Boston Pizzas resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar