måndag 21 september 2020

Förvärvsmaskinen MSFT köper kvalité

Microsoft (MSFT) går från klarhet till klarhet, de gick idag ut med att de köper bolagen Bethesda Softworks och ZeniMax. För oss som har erfarenhet från spelsvängen känner till att de står bakom riktigt bra spel.

Själv har jag nog spelat minst ett år av mitt liv i Fallout- och Elder scrolls-serien. Genom köpet kommer de även över rättigheter till klassiska titlar som Doom och Quake. (Har nog spelat minst ett halvår där)

Det här förvärven visar att de har koll på läget och gör mig mycket trygg i att MSFT är på rätt väg, gällande förvärven i alla fall.

Det finns annat som inte är så bra med MSFT men det tar vi en annan gång. Det här kommer att garantera flera bra titlar till deras nya x-box.

4 kommentarer:

  1. Du går ju från klarhet till klarhet! Jag växte upp med Elder scrolls, nostalgin när man tänker på tiden med Morrowind...

    Tyvärr har den senaste titeln i serien, elder scrolls online visat sig vara rätt så sugig. Jag lirade ett par år och pvpade rejält så jag vill säga att jag har koll på det spelet. Buggigt så det står härliga till och de fick aldrig ordning på lagget i spelet heller.

    Med det sagt tror jag säkert att du har rätt i att det är ett bra köp för MSFT.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner igen buggarna, man fick patcha rätt friskt för att få till buggarna. Tror iofs att msft blir en värdig arvtagare till buggarna, men jag är i alla fall optimistisk.

      Morrowind är ren nostalgi

      Radera
  2. Gillar vad jag läser! Det är extra bra när man spelat spelen, då förstår man kvalitén bakom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är som vi sa, kunskap bortom excelarken

      Radera